PIVNÍ VANDR NA VELKÝ BLANÍK 2022

PIVNÍ VANDR NA VELKÝ BLANÍK

2022

Letošní letní vandr se konal se zaměřením na tradiční a oblíbený nápoj čechů, moraváků a slezanů 😆 Cestovali jsme vlaky, busy a pěšky. Postupně jsme navštívili několik malých pivovarů, hospůdek a restaurací v Jihočeském kraji a kraji Vysočina. Pomyslným finálovým místem byl Velký Blaník – pověstmi opředená hory v jejímž nitru odpočívají bájní blaničtí rytíři.

Trasa:

Humpolec – Kamenice nad Lipou – Chýnov – Tábor – Louňovice pod Blaníkem – Velký Blaník – Vlašim – Zruč nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou – Havlíčkův Brod

1.6. středa

Humpolec – Kamenice nad Lipou – Chýnov

Na den dětí se v pivovaru Bernard otevírá rozhledna a nové návštěvnické centrum s restaurací. Jedem si to omrknout. Původně Humpolec v plánu nebyl, ale změna je život… Obzvláště, když je pozitivní 😄

Humpolec,žst.

Do Humpolce přijedeme vlakem. Do centra je to kousek cesty (15min.) a protože je dost teplo a na zádech neseme bágly, tak si uděláme dost velkou žízeň na pivo 😁

Humpolec,pivovar Bernard

Nejdříve si vylezeme na rozhlednu. Vstupenku za 50kč kupujeme v automatu, platba kartou. Později po předložení vstupenky v pivnici Na Štokách dostaneme malé pivo dle vlastního výběru. Což je fajn 👍 Výhled z rozhledny na město je parádní…

Humpolec,pivovar Bernard,výhled z rozhledny

Na recepci návštěvnického centra si necháme batohy, prohlídeme si prodej suvenýrů, malé muzeum pivovaru a zamíříme do pivnice. Je moderně zařízená. Obsluhující personál milý a ochotný. První den je tu poloprázdno. Dáváme si oběd z denní nabídky a postupně vyzkoušíme všechna piva na čepu. Jídlo je vynikající a pivečko ještě lepší!!! Kdo chce, může si zajít na terasu, odkud je výhled na pivovar. Návštěvu určitě doporučuji!

Humpolec,pivovar Bernard,pivnice Na Štokách

Z Humpolce odjíždíme busem do Kamenice nad Lipou. Projdeme si náměstí, zajdeme na nádvoří zámku a k zámeckému rybníku. Poté už zaparkujeme na zahrádce ve dvoře zdejšího pivovaru.

Kamenice nad Lipou,zámek

Kamenice nad Lipou,pivovar

V nabídce je spousta piv, takže si objednávané malá piva, aby jsme ochutnali od každého. A pivo zde vařit umí! Po ochutnávce si kupujeme sebou ještě pivo v PET. Večer u ohně při opékání buřtů se bude hodit 😉

Z Kamenice odjíždíme vlakem do Obrataně, který na zdejší úzkokolejce provozuje společnost Jindřichohradecké místní dráhy.

Kamenice nad Lipou,žst.,motorový vůz 805 (ponorka)

V Obratani přestupujeme na vlak ČD a pokračujeme do Chýnova. U studánky Pod Hůrkou doplníme zásoby vody. Přenocujeme v přístřešku asi 1km od Chýnova.

2.6. čtvrtek

Chýnov – Tábor – Louňovice pod Blaníkem – Velký Blaník

Ráno jdeme po svých k Chýnovské jeskyni a na Pacovu horu. Pod ní se nachází přírodní rezervace v bývalém lomu.

Pacova hora (587m),výhled

Na vyhlídce, u lavičky vymlaskneme poslední kamenickou PETku a vracíme se zpátky do Chýnova odkud jedeme vlakem do Tábora. V Táboře projdeme kolem v.n. Jordán na Žižkovo náměstí do starého města.

Tábor

Naše kroky míří po strmých schodech na vyhlídkovou věž kostela Proměnění Páně. Měří 87m a je z ní skvělý výhled. Ve věži si návštěvníci můžou prohlédnout spoustu mincí a bankovek z celého světa a to jak z minulosti, tak i současnosti.

Tábor,kostel Proměnění Páně,vyhlídka z věže

A protože se blíží doba oběda, tak zajdeme do restaurace Beseda na oběd. A když jsme v Táboře, tak si musíme dát jedině táborskou baštu 😄 A k ní se bude nejlépe hodit pivo Lichvice, které vaří v minipivovaru pod Besedou.

Po obědě jedeme busem do Mladé Vožice, kde děláme krátkou pauzu. Nakoupíme buřty a chleba na večer.

Mladá Vožice,kostel sv. MartinaMladá Vožice,kostel sv. Martina

Mladá Vožice,kostel sv. Martina

Pokračujeme dalším busem do Louňovic pod Blaníkem. Vystupujeme na okraji obce a šlapeme nahoru na Malý Blaník (580m). Na nejvyšším bodě je vrcholové razítko. Pod vrcholem stojí zřícenina barokní kaple Máří Magdalény. V současné době je nepřístupná z důvodu probíhající rekonstrukce.

Malý Blaník,zřícenina kaple Máří Magdaleny

Po červené se vracíme se do Louňovic. Zapadnem na zahrádku Hostince pod Blaníkem.

Louňovice pod Blaníkem,hostinec Pod Blaníkem

Pro někoho možná retro hospoda, kde se člověk vrátí o 30let zpátky, ale personál pohodový a pivko ze zdejšího pivovárku Špácal bylo fajn. K němu utopenec, který neměl chybu. A ceny lidové. Takže spokojenost.

Po občerstvení jdeme na Velký Blaník. Moc se nám večer do kopce nechce, ale nedá se jinak 😉 Na prohlídku rozhledny se vrátíme zítra, dnes už je zavřená. Útočiště pro dnešní noc nacházíme v přístřešku pod Velkým Blaníkem. Večer na pohodu. Ohýnek, buřtíky, pivečko, rumíček 😁

Velký Blaník (638m),západ slunce

3.6. pátek

Velký Blaník – Kondrac – Vlašim – Zruč nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou

Ráno nejdříve omrkneme Veřejovou skálu a poté se vracíme na Velký Blaník (638m).

Velký Blaník (638m),Veřejová skála

Rozhledna se otevírá až v 10h, ale máme štěstí…, paní nás pouští nahoru už něco po půl desáté. Pamatuje si nás ze včerejška z hospody z Louňovic 👍

Rozhledna byla postavena KČT v roce 1941 a měří cca 29m. Je z ní pěkný rozhled na Posázaví, Vlašimsko, Benešovsko.

Velký Blaník (638m),rozhledna

Velký Blaník (638m),výhled z rozhledny na Malý Blaník

Pokračujeme po červené směr Kondrac. U Slepičí skály je k vidění kopie základního kamene, který byl z Velkého Blaníku odvezen na stavbu Národního divadla.

Slepičí skála,kopie jednoho ze zákl.kamenů Národního divadla

Ze studánky U Brodce si doplníme vodu. Musíme přidat do kroku, aby nám neujel bus do Vlašimi. Nakonec jsme přišli 10 min před odjezdem a tak stihneme ještě točenou zmrzlinu ve stánku u zastávky.

Kondrac,kostel sv. Bartoloměje

Ve Vlašimi zamíříme rovnou do Restaurace U Blanických rytířů, která se nachází na nádvoří zámku.

Vlašim,zámek

Dáme si obídek a taky ochutnáme Blanického rytíře 11°. Jídlo výborné, pivo podprůměrné 😥 Pokud se ještě rytíř vaří v Benešově, tak do Ferdinanda má hodně daleko…

Z Vlašimi odjíždíme busem do Zruče nad Sázavou. Pěšky se přesuneme na vlakové nádraží a jedeme do Ledče nad Sázavou. Projdeme se do centra, zakotvime v restauraci U řeky, ale na čepu mají jen Bernard 11°. Jako je fajn, ale chceme ochutnat pivo Šepťák ze zdejšího pivovárku.

Ledeč nad Sázavou

Takže se vracíme na stanici, kde v nádražní hospůdce čepují Šepťáka – Hrnčířská 11°. Pivko je dobré, takový lepší průměr.

Do vlaku kupujeme svrchně kvašenou 12° APA v PETkách. Aspoň nám cesta do Havlbrodu rychleji uběhne 😄 V Brodě máme do dalšího vlaku necelou hodinu času, takže zajdem na jedno 🍺 do blízké hospody Na točně. Mají tu dobrou 12° Radegast.

A to je poslední zastávka našeho pivního vandru. Následuje už jen odjezd vlakem do Brna.

Účastníci: Petr, Marcel, Vlasta

Fotogalerie

Příspěvek byl publikován v rubrice Česká republika, Navštívené země se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.